Komix ne - otevřený dopis

23.04.2017 00:00

Milý Pepo,

    promiň, že ti tykám, ale ty stejnak taky všem tykáš, tak ti taky budu tykat. Tykání utužuje kolektiv a musíme přece všichni táhnout za jeden provaz, že jo. Přiznám se, že jsem tak dlouhý a ještě k tomu otevřený dopis nikdy nikomu nenapsal, natož lokálnímu politikovi, takže si toho koukej vážit. Jo a taky nejsem placen opozicí, ani novináři, abys věděl. Ani nevím, koho budu vlastně volit. Vím zatím jen jistě, koho volit nebudu. Koukal jsem na tvůj web www.novymalin.cz. Hezky jsi to udělal, je to takové jednoduché, přehledné a pokud bych neměl selský rozum, já bych ti za to snad i zatleskal. Krásná práce, jak říká můj kamarád Kája. Pepo, jenže já umím trochu číst, počítat a přemýšlet v souvislostech, tak jsem si dal tu práci a tady je má odpověď:

    a) v kontaktech máš u obecního úřadu nějak moc nových lidí: novou účetní, novou referentku, nového investičního referenta. Proč to děláš? Cos udělal s těmi původními lidmi? Dřív tam byla jiná účetní a jiná referentka. To jsi je nahradil lepšími a výkonnějšími lidmi? Nebo je zatím něco jiného, co nám tajíš? Na stránkách opozice se dříve psalo, že jsi někoho vyhodil pro nadbytečnost. Jasně, to chápu. Když se podívám třeba na Provozní, tak bych taky některé vyhodil třeba i pro tu nadbytečnost. Ale Pepo, ty kluku jeden, tys někoho vyhodil pro nadbytečnost a vzal jsi místo něj několik jiných lidí? A tohle ti právně projde? Ale no tak, to neukecáš.

Jasně, máš tam teď nového investičního technika, tak to teď určitě jedou ty investiční akce ve velkém. Tak se na to podíváme. Zkus si pustit excel a zadat... Promiň, já zapomněl, tak znovu. Vezmi si papír a tužku a piš si. Na stránce dotací (https://novymalin.cz/p/dotace) máš seznam, kolik jste toho z dotací udělali. Tak si spočítáme, jak se to po těch tvých personálních změnách zlepšilo. Vím, že teď jsi trochu zmatený, je to přece jen práce s počítačem. Odvahu. Nenechám tě v tom. Já to s počítačem trochu umím a tak ty čísla vytáhnu za tebe. Takže si piš. V roce 2013 tu máme dotace za skoro 15 milionů. To není špatné. Vlastně je to docela dobré. V roce 2014 tu máme dotace za skoro 10 milionů. To taky není vůbec špatné. Máš to? A teď tu máme ten rok, kdy jsi udělal ty skvělé personální změny. Takže si piš. V roce 2015 to máme dotaci necelých 6,5 milionu. To taky není špatné, ale trochu z toho není patrné, jestli to je zásluhou původní pracovnice nebo těch nových. Ale neboj, z dalšího roku to už určitě bude jasné. Takže v roce 2016, na kterém se podíleli již jen noví lidé, tu máme taky několik (sice trochu méně) dotací, ale nepanikař, ještě si je rozkliknu, abych viděl částky... Tak to máme dotace za...moment, asi jsem se spletl, musím to ještě jednou sečíst... Tak to máme krásných 150 tisíc. Cože? Doporučuji si sednout. Ufff, taky ses lekl? Dělá si z nás někdo srandu? Tohle ti Pepo moc nevyšlo. Tys jednu pracovnici nahradil dvěma novými a přišel jsi o všechny dotace? Ne, těch stopadesát tisíc fakt počítat nebudu, to je výsměch. Řeknu ti Pepo, kdybys byl vedoucím v mé firmě a udělal jsi takto skvělou výměnu, tak bys letěl na hodinu.

    b) často hledám na stránkách o zastupitelstvu (https://novymalin.cz/sekce/usneseni-zastupitelstvo-obce) informace do komixu. Ne, nebudu ti tady ukazovat, jak ty moje komixy vypadají, popros někoho ze svých mnoha zaměstnanců, ať ti to ukáží oni. Ale k věci. Protože na zastupitelstvo nechodím - já vím, měl bych, ale nějak to nestíhám a ani moc nechci, aby lidi věděli, kdo jsem, protože jsem skromný člověk a netoužím být obtěžovaný fanoušky při občasné procházce po obci. Proto si tedy čtu v zápisech, co je nového, abych měl co kreslit do komixu. Jo, vím, že jsem poslední dobou trochu ve skluzu, ale je to jeden z důvodů, proč ti dnes píšu. Ty ty zápisy zveřejňuješ strašně pozdě! Jo, já vím, že je tam nedáváš ty sám osobně, protože prý ani nemáš počítač, ale dohlédni prosím na to, aby se ty zápisy zveřejňovali včas a ne o měsíc později. Mě pak fakt chybí podklady.

    c) formát zápisu. Neboj se, já vím, že netušíš o čem to mluvím, ale vyřiď prosím těm, co ten zápis dávají na webové stránky, aby tam vložili pdf v textové podobě přímo vytvořené z toho textu, který napsali a ne, aby jej nejdříve tiskli a pak zpět skenovali do pdf. Takto je ten soubor zbytečně velký a hlavně z něj nejde přímo kopírovat texty, protože jsou tam jen jako obrázky. A navíc to vypadá, jako by to dělali schválně, aby nikdo ty zápisy nemohl lehce použít. Věřím, že takhle to určitě myšleno není a jedná se jen o technické opomenutí.

    d) obsahy těch zápisů. Ne, nelekej se, nebudu po tobě chtít, abys hledal někoho, kdo ti ty zápisy ukáže. Neboj se, napíšu ti ty příklady sem sám.

Tak třeba v posledním zápise (https://novymalin.cz/download/17930) se uvádí, že "nové byty se budou dotovat částkou skoro 3 miliony, protože Provozní to nedovede postavit za tržní ceny. Pan S namítá, že by se tedy měl oslovit někdo, kdo to umí postavit. Paní T uvádí, že je vidět, že tomu nerozumí, že Provozní je firma jako každá jiná a nemůže dělat za režijní ceny." Moment, to přece nemůže myslet vážně. Jak jako každá jiná? Která jiná firma má svou práci dotovanou obecními penězi, protože není schopna stavět levněji? A to vůbec nekomentuji ten samotný blábol v zápisu. "Starosta dále uvádí, že bylo postaveno 30 bytů pro důchodce a už pro ně stavět nechtějí. Důchodce prý dotovali 980tis. pro jednoho." Moment, tohle mě tedy zajímá. Fakt jsi nechal postavit pro důchodce nějaké byty a pak jsi jim je každému prodal o milion levněji? Hele, tomu se mi nějak nechce věřit. Není to spíše tak, že důchodci za ty byty platí nájem a vůbec jej nevlastní? A na slevě na nájmu jsi jim dotoval ten milion? To teda musí být fakt drahý nájem. Kolik tedy prosím platí ostatní chudáci nájemníci, kteří nejsou důchodci a kteří ten milion nedostali? Většinou jsou to pracovníci Provozní a ti chudáci pak platí třeba 1 005 000 Kč? To teda Pepo zase pěkně kecáš, protože někdo na těchto stránkách psal, že důchodci platí nájem 50 Kč/m2 a provozáci 25 Kč/m2. Takže důchodci dostali dotaci milion a proto platí dvojnásobek, než provozáci - a to se teda vyplatí. Ne vážně, na co šel tedy ten milion pro důchodce, když platí víc než provozáci?

"Pan Š nevidí problém, že obec finančně přispěla na výstavbu. Není to ztráta, je to přínos." Sakra, tomu fakt nerozumím - když vydám z peněženky prachy, tak to rozhodně přínos není.

"Staví to společnost, které 100% vlastník je obec, ty peníze zde zůstanou, nepůjdou jinam." Počkej, tomu taky nerozumím. Když ty prachy neutratím, tak půjdou jinam? A když je utratím, tak tu zůstanou? Uznávám, že ekonomii jsem nestudoval, ale je vidět, že pan Š taky určitě ne.

Někdo se v zápise ptá: "zda se informovali, jestli to nějaká firma umí postavit za tu tržní cenu. Ty odpovídáš, že jde o in-house.". Do prčic, proč furt odpovídáš na něco, na co se tě nikdo neptal, ale nikdy neodpovíš na to, na co se tě ptali? Nezlob se Josef, ale mám pocit, že tady si někdo z někoho dělá srandu.

Pak tu máme retenční nádrž. "Paní S pokračuje, že pán, který má k tomu oprávnění vyhodnotil, že tento počin v této lokalitě bude přínosem, sníží biodiverzitu, natáhne tam vodní ptactvo atd." Stop! Já vím, že to vypadá jako bych byl retard, když to takhle popisuji, ale takhle je to v zápise fakt napsáno. A přiznám se, že tohle jsem fakt nepochopil: projekt sníží biodiverzitu. Víš co je to Pepo biodiverzita? Nechci frajeřit, taky jsem to nevěděl přesně, ale google mi to prozradil. Biodiverzita je biologická rozmanitost. Takže projekt sníží biologickou rozmanitost a natáhne tam vodní ptactvo. Mám to chápat tak, že projekt vyžene všechnu různou zvěř a místo ní tam bude jen vodní ptactvo? Fakt? Tohle je opravdu cílem? A za tohle máme platit? Nebylo by lepší realizovat spíše nějaký projekt, který biodiverzitu raději zvýší? Vědí vůbec zastupitelé, o čem to hlasují? Oni tomu rozumějí nebo jen slepě zvedají ruku? Mám v tom tak trochu zmatek, podobně jako s globálním oteplování - ani tady si nejsem příliš jist, jestli se bojuje za globální oteplování nebo proti němu. V každém případě jsem si na tohle vzpomněl tohle úterý, když jsem to globální oteplování škrábal z celého auta dolů. Tady budu Pepíku potřebovat nějaké bližší vysvětlení.

V zápise pak ještě "Pan Š podotýká, proč by obec zadávala projekt, když by to pak neschválila, že to nechce, když je to pro krajinu důležité, nemělo by to logiku." Tak alespoň s tímhle souhlasím (minimálně s tím koncem), fakt to nemá logiku.

Já doprčic fakt vůbec netuším, o čem to tam píšete. Jak mám z tohohle materiálu kreslit komix? Přiznávám, možná je chyba na mé straně. Možná je to nějaká šifra, která dává smysl jen vyvoleným. Na příští zastupitelstvo se musím jít podívat, protože z těch zápisů to fakt nedávám. A zrovna koukám, že v pondělí jedno bude - tak to se tam uvidíme...Moment, proč je to zastupitelstvo od 4 hodin? Kdo na něj stihne dorazit, když většina z nás je ještě v práci? Co je to za nesmysl? Proč zase taková změna? Vždyť takhle tam Pepo nikdo nebude a nebude s tebou moci probrat námitky a dotazy? Není to škoda? To jsi trochu nedomyslel! Á, jóóó...už tomu rozumím! Domyslel! Ty nás tam fakt nechceš. A proč je to zastupitelstvo zase na Provozní, když jsi nechal za spoustu milionů rekonstruovat obecní úřad? Něco se nepovedlo a nemůžeme se tam sejít? Nebo je to tím, že ty sedíš hlavně na Provozní a tak to tam máš blíž?

Pak se tam Pepo píše o nějaké darovací smlouvě. To je taky docela zajímavá část. Pana L. asi zajímá (píšu asi, protože ten zápis je napsaný takovou hatmatilkou, že se to pouze domnívám), "zda to, co paní J. převádí na obec, vůbec zaplatila" - asi aby to pak obdarovaná obec nemusela platit za ni. Ty uvádíš, že "je to zaplaceno". O kousek dál se hádáte, zda i podobný dar paní A. byl uhrazen. Tady si už tak jistý nejsi a tak tvrdíš, že "paní A vše doplatí, i kdyby nebylo vše zaplaceno." Ani účetní neví, zda to bylo uhrazeno. Já to chápu, nemůžete na obci vědět o každých pár korunkách. O další kus dál je napsáno, že fakt paní A neuhradila 550 tisíc. Ale máš pravdu, to jsou jen drobné (ale přesto doufám, že je uhradí).

Dále je tam další zajímavá část: Diskuze. Pan L. chce v zápise uvést, že jsi odmítl uvést na jednání zastupitelstva rozhodnutí ČIŽP vůči obci ve věci PNM a pískovny (to bude asi ta nelegální skládka, kdybys nevěděl). Ty říkáš, že pan L si vymýšlí a že mu odpovíš do 30ti dnů (řeknu ti, tak rychle jsem to fakt nečekal). Takže si nevymýšlí, když mu chceš odpovědět do 30ti dnů, že jsi na jednání neodpověděl, co? A zajímalo by mě, zda jsi to do těch 30ti dnů stihl. A taky, co jsi mu odpověděl? Nejsem znalec, ale hádám, že něco ve stylu, že do konce vyšetřování se nebudeš vyjadřovat. Pepo, ty jsi kujón. Ty každý nepříjemný dotaz odložíš o 30 dní a pak na něj stejně odpovíš nic neříkajícím blábolem. Tomu říkám účinná zdržovací taktika.

Pak jste se tam evidentně hádali nad obecními novinami. Pan P říká, že v roce 2016 byl statut periodického tisku NM porušován starostou a noviny se stávají hrozným balastem. Musím říct Pepo, že v tom s ním tedy souhlasím. Každé noviny za poslední dobu obsahují hlavní článek psaný někým, kdo v obci již dlouho nežije, ale který samozřejmě perfektně ví, že za všechno může opozice. Já vím, asi fakt není lehký najít někoho ze současných obyvatel, kdo by ti takový článek podepsal, ale zkus to. Tohle vypadá docela hloupě.

Potom v diskuzi odpovídáš, že píšeš jako starosta, ale ustoupíš od toho. Sakra Pepo, co to znamená? Příště budeš psát jako místostarosta nebo snad jako opozice?

    Já vážně začínám mít pocit, že hatmatilka je v zápisu schválně, aby mu nikdo nerozuměl. Tohle by se mělo fakt trochu zlepšit, když podle toho nakreslím komix, tak mu taky nikdo nebude rozumět.
Já vím, ty namítneš, že já pro obec nic nedělám a jenom do toho blbě kecám. To máš teda pravdu, já fakt pro obec nedělám (a nikdy nebudu). Jenomže já za to neberu padesát tisíc měsíčně. A upřímně, myslím, že ani ty pro obec nic dobrého neděláš, maximálně tak pro Provozní a to je Pepo fakt rozdíl. Ty jsi zvolen jako zástupce celé obce a ne jen hrstky provozáků. Mám pocit, že poslední dobou spíše obci škodíš - vezmi si například ten pořád utajovaný průser s tou nelegální skládkou - tohle určitě není pomoc obci. Tak se Pepo měj, brzy odpověz a zkus myslet na moje připomínky, až zase budete smolit další zápis.

Pavel

Zpět