Diskusní téma: Postřehy z Nového Malína, Plechů a Mladoňova

Datum 30.08.2018

Vložil Michal Korytář

Titulek Re: Re: Zastávka U Školy

No to je otázka.
Existuje software, kterým si můžete zkontrolovat průjezdnost křižovatky.
Vyberete si typ vozu a snažíte se autíčko protáhnout navrhnutou trasou. Vznikne vám půdorysný obrazec, tzv vlečné křivky.
Občas se stává, že i když dodržíte normy, tak se vám tam křivky nevlezou.

V textu jsem neměl na mysli osobní vůz ale například 3-nápravový nízkopodlažní autobus.
Většinou se to ale zkouší na popelářský vůz. Když vyjde ten, tak by mohl vyjít i autobus, což ale není vždy a všude podmínkou.

V tomto softwaru si můžete nadefinovat i vlastní vůz. Takže pokud znáte technické parametry kombajnu, tak i to by šlo.

Pokud jste řidič kombajnu/traktoru s přívěsem a víte, že projedete tam kde autobus nebo popelář, mohlo by to pro vás být vodítko.

Jestli je ale bylo posouzení součástí projektu se klasicky neví. Na veřejnost se dostala jen malá část projektové dokumentace, musíte se poptat na OU.

Myslím ale, že traktor nebo kombajn si vždycky nějak poradí. Otázkou je, co na to po x-tém přejetí řekne obrubník a připojený zelený pás trávníku. O chodce pak starost mít nemusíte, ten vám po přejetí buď vynadá hned, anebo neřekne nic. Zde narážím na výškovou srovnalost chodníku a vozovky, viz předešlý text.

Mimochodem pokud máte starý a jediný zveřejněný původní návrh rekonstrukce malínského náměstí tak tam Architekta za naše peníze nakreslila do zaobleného nároží křižovatky žulovou dlažbu která plynule přecházela z vozovky na chodník.
Když to pak projede lesácký klaďák tak si ani nevšimne že byl na chodníku. Proti tomuto jsem se ohradil (tohle se používá u okružních křižovatek ale jiným způsobem) a naštěstí to bylo z projektu vyjmuto.
Ne/veselá příhoda je pak to, že architekta ve zveřejněném návrhu kritická místa kde je busová zastávka, výjezd z hasičárny a přechod označila hvězdičkou (*) a připojila popis typu: doprojektuje se dle potřeby.
Prostě tyto stěžejní věci přenechala osudu. Při tom z předešlé výměny názoru vidíte, že se musí jednat o komplexní řešení. Jsou to základní prvky, které měla řešit od začátku. Nestalo se, i když jsem na obci zadarmo předkládal variantní řešení zastávky, přechodů a výjezdu z hasičárny. Projektoval jsem to ZADARMO a ve svém volném čase.

Závěrem doufám, že jsem se tímto textem na druhé stránce diskuze dostatečně zviditelnil, dostanu pochvalu od Ing Brtny protože jsem pro obec zadarmo a na rozdíl od něj vypracoval více variantní řešení a taky si zde naženu předvolební PR.

Zpět na diskuzi