Diskusní téma: Postřehy z Nového Malína, Plechů a Mladoňova

Datum 26.05.2021

Vložil Michal Korytář

Titulek Re: Re: Re: Re: hlupák, hlupák, znovu a znovu, afrika, pytlík Malín a sova

Možná to zaniklo v množství textu. Napíši to tedy znovu. Vadí mi hlavně pitná VODA, proto jsem debatu otevřel.

K bodu 1:
Tak jak je obrubník na sjezdech v projektové dokumentaci zakreslen tak se dle mého mínění nejedná o sklopený obrubník i když se přiznám, že jsem to pravítkem na výkrese nepřeměřil, beru to od oka (šikmá plocha sklonu není větší nebo rovna 1:2,5 skoro nikde). Proto se dle mého jedná o snížený obrubík provedený silničním obrubníkem naležato, viz výše. V tomto případě je ale vhodnější použít nájezdovým obrubník tak jak to zatím staví PNM. V obci, v úseku kde jezdí mnozí i nad 70Km/h bych ale raději viděl 3.verzi, tedy správně nakreslený i provedený již zmíněný sklopený obrubník.

Nechtěl jsem tímto místní čtenáře nudit, případně zatěžovat dalším dohadováním s projektantem, protože by to k ničemu nepovede.

Ale když už jsme u toho tak teď v podstatě staví PNM sjezdy k nemovitostem jinak než jak je navrhl projektant. Takže jsou 3 možnosti:
a) projektant donutí PNM stavět dále dle projektu a už hotové obruby předělat
b) PNM donutí projektanta předělat projektovou dokumentaci skutečného provedení, protože čí chleba jíš...
c) úředník při kolaudaci přimhouří oko, protože čí chleba jíš...

To ostatní, jako třeba že nebylo žádné sezení s občany při přípravě projektu, kde by se lidé vyjádřili k tomu, co chtějí upřednostnit, čemu se chtějí vyhnout apod., je napsáno spíš jen tak mimochodem.

Ostatně ale soudím, že po výstavbě nedojde k odstranění hlavních problémů (parkování na chodníku; místa vhodná pro parkování u školky...) a jako vždy jde pouze o peníze které si přerozdělí parta vybraných z PNM, tak jak to v obci moc dobře umíme (viz i článek nahoře).

Kromě toho myslím, že jako bonus dojde ještě k narušení podkladních vrstev vozovky, protože se zbytečně široký výkop sesouval dolů. Nepředpokládám, že by na PNM někdy někdo slyšel o pažení výkopu, což je v hloubce nad 1,5m požadované a to nejen z hlediska bezpečnosti pracovníků. Výsledek bude ten, že kryt vozovky bude nově praskat i tam, kde doposud nepraskal a to i po generální opravě.

Zpět na diskuzi