Elektrizace trati Šumperk - Olomouc z hlediska hluku
14.02.2016 00:00Níže předkládám obyvatelům Nového Malína výběr významných pasáží z hlukové studie chystané elektrizace železniční trati Šumperk - Olomouc. Na stránce je ke stažení kompletní oznámení EIA, zpracované dle přílohy č. 3 zákona 100/2001 Sb a přílohy.
Řešitel hlukové studie, Ecological Consulting, a.s., spočítal, že v Malíně dojde ke snížení hladiny akustického tlaku proti současnému stavu.
Slovní zhodnocení řešitele pro úsek železnice, kde se nachází Nový Malín:
„V úseku, Uničov – Šumperk, kde prakticky nedojde ke zvýšení intenzit dopravy ani podstatnému navýšení traťové rychlosti, se hluková situace po provedení rekonstrukce výrazně zlepší. To je opět dáno rekonstrukcí kolejového svršku i uvažovanou obnovou vozidlového parku. Ve výsledku dojde v tomto úseku tratě ve srovnání s rokem 2000 ke snížení hlučnosti až o 10,8 dB během dne i v noční době (viz tabulka 5, Hlukové příspěvky od železniční dopravy ve výpočtových bodech).
Po rekonstrukci v posuzovaném rozsahu není třeba návrhu protihlukových opatření a hygienický limit s korekcí pro starou hlukovou zátěž je podél celé tratě bezpečně dodržen jak pro denní, tak i pro noční dobu.“
Numerické hodnocení řešitele:
Tab. 5, Hlukové příspěvky od železniční dopravy ve výpočtových bodech (v dB)
číslo bodu |
výška |
rok 2000
|
Stávající stav (rok 2015) |
Výhledový stav (rok 2025) |
Rozdíl hodnot (rok 2025 – 2000) |
||||
den (LAeq,16h) |
noc (LAeq,8h) |
den (LAeq,16h) |
noc (LAeq,8h) |
den (LAeq,16h) |
noc (LAeq,8h) |
den (LAeq,16h) |
noc (LAeq,8h) |
||
V35 |
2.NP |
59,2 |
54,6 |
57,0 |
53,8 |
53,4 |
48,6 |
-5,8 |
-6,0 |
1.NP |
52,3 |
46,7 |
49,1 |
45,9 |
44,7 |
40,0 |
-7,6 |
-6,7 |
|
V36 |
2.NP |
54,3 |
48,6 |
51,0 |
47,8 |
46,6 |
41,9 |
-7,6 |
-6,7 |
1.NP |
57,5 |
50,6 |
53,0 |
49,8 |
48,6 |
43,8 |
-8,9 |
-6,8 |
|
V37 |
2.NP |
57,0 |
50,1 |
52,5 |
49,3 |
48,1 |
43,3 |
-8,9 |
-6,8 |
1.NP |
55,4 |
49,8 |
52,2 |
49,0 |
47,8 |
43,0 |
-7,7 |
-6,8 |
|
V38 |
2.NP |
56,1 |
50,4 |
52,8 |
49,6 |
48,4 |
43,6 |
-7,7 |
-6,8 |
1.NP |
59,2 |
54,7 |
56,9 |
53,7 |
56,4 |
51,7 |
-2,8 |
-3,0 |
|
V39 |
2.NP |
59,3 |
54,7 |
57,3 |
54,0 |
56,5 |
51,7 |
-2,8 |
-3,0 |
1.NP |
52,0 |
47,5 |
49,9 |
46,7 |
48,3 |
43,6 |
-3,7 |
-3,9 |
Body výpočtu:
V35 – Nový Malín č.p. 288
V36 – Nový Malín č.p. 193
V37 – Nový Malín č.p. 232
V38 – Nový Malín č.p. 340
V39 – Nový Malín č.p. 235
Tab. Intenzity vlakových souprav
úsek |
stávající stav |
výhledový stav (rok 2025) |
||
den |
noc |
den |
noc |
|
Šumperk – Uničov |
21 |
5 |
24 |
4 |
Uničov – Olomouc |
36 |
8 |
56 |
10 |
Jiří Schubert
———
Zpět