Účast veřejnosti na územním plánu obce - porovnání malínské realizace a doporučení úřadu
05.05.2016 00:00Posuďte sami ...
Účast veřejnosti na územním plánu obce
Územní plán se připravuje s výhledem alespoň na 10 let. Za tu dobu proběhnou nejméně dvakrát komunální volby, které mohou vyvolat změnu představ o rozvoji obce. Má-li být územní plán základním dokumentem, ze kterého se rozvoj území obce odvíjí, musí s ním souhlasit zastupitelé různých politických stran. Zapojení široké veřejnosti významně přispívá k nalezení shody nad konečným zněním územního plánu a pozitivně ovlivňuje stabilitu a dlouhodobou udržitelnost územního plánu obce.
Porovnání skutečnosti v Novém Malíně a doporučení Ústavu územního plánování (Ministerstvo pro místní rozvoj ČR):
Názor Ústavu územního plánování |
Malínská skutečnost |
Zveřejňování písemností ve věcech územního plánování, informování, podávání připomínek a námitek a veřejné projednání jsou minimálními standardy pro zapojení veřejnosti do územního plánování dané stavebním zákonem. Pokud má být účast veřejnosti efektivní a zajistit přínosy zmíněné v předchozí kapitole, je potřeba dodržovat doporučené zásady:
|
|
Obec by měla začít informovat občany již ve fázi prvotních úvah o rozvojových záměrech a aktivně je prezentovat od počátku a nikoli až ve stupni zákonného územně plánovacího procesu. Z praktických zkušeností lze doložit, že zapojení veřejnosti je ideální ještě před začátkem konkrétních oficiálních procesů. |
? |
———
Zpět